Ùj ország, új kultúra – Fülöp szigeteki kalandjaim

hausel-dora-uj-orszag-uj-kultura-az-elj-vidaman-blog-szerzoje-legujabb-cikkeben-a-fulop-szigetekre-kalauzol-bennunket

Fájó szívvel, de biztosan nem örökre veszek búcsút Malajziától. Ez a 3 hónap beírta magát a szívembe. Annyi élménnyel, szeretettel, barátokkal gazdagodtam, hogy örökre hálás leszek értük.

De sajnos tovább kell mennem, és folytatnom kell az utamat.”

Azért nem lesz annyira nagy változás, hiszen csak pár ezer kilométerre északra visz az utam a Fülöp- szigetekre, ami egy demokratikus állam Délkelet- Ázsiában, és szinte az egyetlen keresztény ország Ázsiában. 7107 szigetből áll, amiből mindössze 800 lakott. 1521-ben egy portugál úriember: Ferdinand Magellan fedezte fel a sziget csoportot, amit II. Fülöp spanyol királyról nevezett el.

tdih-nov28-HD_still_624x352Ferdinand Magellan

Ami nagyon érdekes, hogy ebből a 800 lakott szigetből 11 olyan sziget létezik, amely kiteszi az ország több mint 96%-át. Nem hihetetlen?

kepatmeretezes_hu_Bildschirmfoto20170613um13.54.45

Új ország, új kultúra

Két órás repülőút után megérkeztünk Manilába. Az út nem lett volna annyira szörnyűséges, ha nem az éjszaka közepén repültünk volna. Hajnali 3 óra volt amikor felszállt a gépünk, de 5 órakor már landoltunk is a Fülöp- szigetek fővárosában.

Iszonyú fáradtan érkeztünk meg, és már a repülőtéren kisebb összetűzésbe keveredtünk a taxisofőrünkkel, mégpedig azért, mert nem jött el értünk. Tudni kell, hogy a legtöbb ázsiai országban még mindig van lehetőség Uberrel vagy Grabbel utazni.

Ezek hasonló szolgáltatást nyújtanak, mint a taxi, de a taxival ellentétben itt pontosan tudod mennyit fogsz majd fizetni, és kicsit megbízhatóbb, na meg olcsóbb is. Nem minden esetben, de ennek mindig érdemes előre utána nézni, utánaérdeklődni másoktól.

Nem jött be a számításunk.

Próbáltuk megkeresni az Ubert, akit a rendszámtáblája alapján be is tudtuk azonosítani és meg is találtuk. Csak épp vezető nélkül! Ha már jól felültettek minket, akkor muszáj volt más megoldás után nézni.

Egy közeli benzinkúton vettünk sim-kártyát és internetet a telefonunkra, hogy tudjunk hívni egy újabb Ubert. Végre szerencsével jártunk, de a következő megpróbáltatás a szállásunkkal vette kezdetét.

Egy nagyon szép környékre érkeztünk, Manila egyik legjobb negyedébe

Mire megtaláltuk a szállásunkat, már olyan reggel 7 óra lehetett. Egy japán srác nyitott ajtót, aki hirtelen azt sem tudta még, hol van pontosan, csak összevissza beszélt és motyogott magában.

Kiderült, hogy teljesen félreértette azt, amit írtam, és csak délután 5-re várt bennünket, holott én direkt megírtam, hogy korán reggel érkeznénk és hogy van-e lehetőség a becsekkoláshoz.

Nem volt!

Annyira örültem volna már végre egy jó puha ágyikónak, de erre sajnos még várni kellett. A srác viszont megígérte, hogy a kelleténél hamarabb előkészíti a szobánkat, így már 10-re vissza is jöhetünk. Ez is jobb, mint a semmi – gondoltam, így hívtunk egy újabb taxit, ami elvitt minket a Rizal parkba, Manila belvárosába. Olyan fáradtak voltunk, hogy a taxiban elaludtunk.

Majd jártunk egyet a parkban.

Manila és Malajzia egészen másvilág

Meglepődve vettem észre a különbségeket Malajziához képest: ez azért mégis csak egy másik világ. Rengeteg volt a hajléktalan, és az emberek sem tűntek túl barátságosnak, pedig nagyon jókat hallottam az országról.

Szerettünk volna ellátogatni a Nemzeti Történelmi Múzeumba, ami például felújítás miatt pont zárva volt. Csak 2 napot töltöttünk itt, ami ezek után eléggé soknak tűnt, ezért hirtelen felindulásból kifolyólag továbbálltunk egy másik úti célt keresve.

Mivel összesen csak 10 napot töltöttünk a szigetországban, ezért nem szerettünk volna túlságosan messzire menni. Egy nagyobb szigetre esett a választásunk Manilától alig pár száz km-rre, kicsit délebbre.

Ez volt Puerto Galera. Busszal indultunk a fővárosból. Alig 2,5 órás volt az út. Ezután hajóval mentünk át a szigetre.

Az álomsziget Puerto Galera

A megérkezésünk első fázisától kezdve az emberek az agyamra mentek a folytonos kérdezősködésükkel. Mindig jött valaki, aki valamit ránk akart sózni, elvinni, megvetetni.

Ez talán az egyetlen, amit sosem tudtam megszokni, bárhová is mentem. Sajnos az emberek nem értenek a jó marketinghez és ezt valahogy el kell fogadni…de akkor is nehéz.

Puerto Galera egyébként egy gyönyörű paradicsomba illő hely. Körös-körül hegyekkel, völgyekkel. Mi a hegy legtetején laktunk, és egy csodás házat béreltünk. Nem messze tőlünk egy kilátóból lenyűgöző látvány tárult a szemünk elé a tengerre.

18880213_423668858006677_2701560389971505533_o

Ez a hely ideális azok számára, akik imádják a vízi sportokat és a búvárkodást. Az egyik helyi bárpultostól megtudtuk, hogy itt tartja egy ausztrál férfi a búvárok között a Guiness-rekordot.

300 méter volt az eddigi legmélyebb merülése. Szerencsére a kísérletet túlélte, viszont 2 évvel később, egy újabb 40 méteres merülés során sajnos meghalt.

Ettől függetlenül senkinek ne vegye el a kedvét a búvárkodás, mert nagyszerű élmény látni a tenger alatti élővilágot!

Az helyi lakosok itt kevésbé kedvesek vagy segítőkészek, mint máshol ahol eddig jártam. Itt éreztem azt először, hogy nem árt elővigyázatosabbnak lennem az emberekkel kapcsolatban.

Tömegközlekedés karneválja

A Fülöp- szigetek tömegközlekedése engem egy karneválra emlékeztetett. A minibusz-szerűség, ami egy az egyben egy összetákolt kamionnak néz ki elölről, olyan 25-30 személy szállítására alkalmas, bár elképzelésem sincs hogyan.

bus-1196446_1280

Úgy hívják, hogy “Jeepney”. Ez az egyik leghíresebb, legolcsóbb közlekedési forma, mindössze 2-8 pesóba kerül. A járművek gazdái gondosan rendben tartják járgányaikat, és különböző mintákkal díszítik, ezzel is kitűnve a többi autós közül.

Puerto Galera telis-tele van éttermekkel és bárokkal. A másik dolog, amiről ez a hely nagyon híres – legfőképpen az idősebb generáció számára -, az a szexturizmus. Az éjszakai élet ilyenkor veszi csak igazán kezdetét! Az 50-60 év körüli jóvágású férfiak, fiatal, alig 20 éves lányokkal múlatják az idejüket, – ha már a búvárkodás nem nyújt elég szórakozást számukra.

19055023_1332874553498919_3771400848214513818_o

Igen, itt erre is van lehetőség. Személy szerint nekem nem annyira nyerte el a tetszésemet. De az is lehet, hogy csak nem a megfelelő helyen voltam. Azért sem tudok reális véleményt alkotni, mert nem jártam itt túl sok helyen. Tudom nagyon jól, hogy ez mindig attól függ, az ember hol van éppen.

A Fülöp-szigetek egy nagyszerű ország és rengeteg mindent kínál. A hiedelmek ellenére, valamint a leírtak alapján senki kedvét ne vegye el az ideutazástól. Nekünk, magyaroknak 30 napos vízum nélküli beutazásra van lehetőségünk, ami azért nem olyan kevés.

A közlekedést pedig – ahogy írtam – könnyen meg lehet oldani távolsági buszokkal vagy jeepney-vel, hajóval. De indulás előtt mindenképp informálódni kell az utazási feltételekről és az aktuális helyzetekről.

Mindenestre én, kellemes utazást kívánok mindenkinek!

Sok szeretettel

Dóra

About The Author

Dora

Dóra vagyok. Imádom az embereket, kúltúrákat, a zenét. Legföbb életcélom, hogy segítsek az embereknek megtalálni önmagukat. Nem hiszem, hogy bármiféle diplomai vagy szakképesítésre lenne szükségem ahhoz, hogy valamiröl írjak. Fontosnak tartom a tanulás minden módját, a kreativitást a szabad gondolkodást. Itt megtalálsz Facebookon ->